Sėkmingą aviacijos atsigavimą pritemdė perpus sumažėjęs tranzitinių skrydžių skaičius
2022 04 13Pirmieji du šių metų mėnesiai aviacijai buvo sėkmingi – „Oro navigacija“ stebėjo skrydžių intensyvumo sugrįžimą į priešpandeminį lygį. Tačiau kovą, kaip rodo įmonės duomenys, dėl pradėto karo Ukrainoje paskelbus sankcijas Rusijai bei uždarius šalies oro erdvę šios šalies oro vežėjams, tranzitinių skrydžių skaičius Lietuvos oro erdvėje krito 49 proc.
Pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu 2021 m. laikotarpiu, bendras skrydžių skaičius šalies padangėje augo 66 proc., rodo „Oro navigacijos“ duomenys. Per šį laikotarpį įmonė aptarnavo 39,1 tūkst. skrydžių (tuo metu 2021 m. pirmąjį ketvirtį – 23,6 tūkst. skrydžių). Reikšmingų pokyčių tranzitinių skrydžių statistikoje įnešė šalies oro erdvės uždarymas Rusijos oro vežėjams – kovą tranzitinių skrydžių skaičius buvo beveik perpus mažesnis nei vasarį.
„Rusijos oro vežėjams įvestų sankcijų įtaka skrydžių mažėjimui Lietuvos oro erdvėje buvo reikšminga, tačiau „Oro navigacija“ bei visas šalies aviacijos sektorius išlieka susitelkęs į augimą bei grįžimą į priešpandeminį skrydžių lygį“, – teigia VĮ „Oro navigacija“ generalinis direktorius Saulius Batavičius.
Per pirmuosius tris šių metų mėnesius Lietuvos oro erdvėje lyderiavo „Ryanair“ (4408 skrydžiai), „Finnair“ (3182 skrydžiai) ir „AirBaltic“ (2847 skrydžiai).
Pirmąjį šių metų ketvirtį orlaiviai daugiausiai kilo ir leidosi Vilniaus oro uoste. Čia skrydžių vadovai aptarnavo 7 tūkst. orlaivių arba 2,4 karto daugiau nei pernai metais tuo pačiu metu. Kauno oro uoste aptarnauta daugiau nei 2 tūkst. lėktuvų (2,6 karto nei pernai), Palangos oro uoste – 609 lėktuvai (3,3 karto nei pernai), o Šiauliuose – 929 (beveik 1,7 karto daugiau nei pernai). Intensyviausiai šalies padangę lėktuvai skrodė sausio 2 d. – tądien skrydžių vadovai aptarnavo net 700 orlaivių – 2,6 karto daugiau nei tą pačią dieną prieš metus.
Atnaujinimo data: 2022-12-15 11:48:01
Atgal