Bepiločiai orlaiviai

Bepiločiai orlaiviai

Nature

Bendroji informacija ir taisyklės

Bepiločiai orlaiviai (dronai) – tai ne tik smagi pramoga arba vertinga pagalba Jūsų verslui, bet ir didžiulė atsakomybė. Lietuvos oro erdve naudojasi įvairūs oro erdvės naudotojai – lėktuvai, sraigtasparniai, balionai, parasparniai, bepiločiai orlaiviai. Visi turi ja naudotis netrukdydami vieni kitiems, taip pat privalu užtikrinti tokius svarbius dalykus kaip saugumas ir privatūs interesai. Žemiau pateikiame informaciją, kurią svarbu žinoti kiekvienam bepiločių orlaivių naudotojui / pilotui.

Esate bepiločių orlaivių naudotojas arba norite juo tapti? Turite susipažinti su reikalavimais, kurie taikomi bepiločių bepiločio orlaivio naudotojams (BO savininkams) ir nuotoliniams pilotams (asmeniui, kuris skraidina bepilotį orlaivį). Tai gali būti vienas ir tas pats asmuo.

Bepiločio orlaivio savininkas (naudotojas) gali savo orlaivį perleisti valdyti tik tam asmeniui, kuris turi reikiamą kompetenciją ir visus privalomus leidimus valdyti bepilotį orlaivį. Nutikus įvykiui atsakomybė už jį tenka bepiločio orlaivio savininkui.

Visa reikalinga informacija dėl BO naudotojų registracijos, BO žymėjimo, BO klasės, skrydžių kategorijas, nacionalinius standartinius scenarijus, pilotų licencijavimo galite rasti TKA puslapyje.

Leidimai skraidyti

BO naudotojai ir pilotai (tai gali būti tas pats asmuo) su savo dronu, kai atitinka taikomus jiems reikalavimus, gali skraidyti pagal numatytos skrydžių kategorijos ir pakategorės reikalavimus. Reikalavimai skrydžių kategorijoms yra paskelbti čia.

Informacija dėl kitokių skrydžių ribojimų nei yra paskelbti TKA puslapyje, teikiama kitame skyriuje (žemiau).

Skraidymo ribojimai

Egzistuoja specifinės erdvės, kuriose bepiločiai orlaiviai gali skraidyti tik pagal nustatytas sąlygas ir yra nustatytos erdvės, kuriose negali skraidyti iš viso. Apribojimai taip pat gali būti taikomi įvairių renginių (aviacijos šventės, varžybos) metu.

  • Neskraidymo zonos. Bepiločiai orlaiviai negali skraidyti Lietuvos Respublikos oro erdvės  draudžiamose, ribojamose ir pavojingose zonose (jų veikimo metu). Šias zonas nustato LR susisiekimo ministras. Nuoroda>>>>
  • Kaip sužinoti kur uždrausta skraidyti?
    • „Oro navigacija“ yra parengusi Lietuvos Respublikos oro erdvės atvaizdavimo modelį (toliau – Modelis) 3D formatu. Jame parodytos visos draudžiamos, ribojamos ir pavojingos zonos ir specifines dronų skrydžiams taikomos draudžiamos zonos. Juo naudotis itin paprasta – Modelį galite atsidaryti savo kompiuteryje arba mobiliajame telefone. Programinės įrangos reikalavimus Modeliui įdiegti bei patį Modelį rasite čia>>>>
    • Jei „Oro navigacijos“ žemėlapiu naudotis nepatogu, jus taip pat galite susipažinti su specialios veiklos zonomis, kur BO skraidyti draudžiama ir LTSA svetainėje pateikiama informacija.
      Atsižvelgiant į tai, kad pagal Aviacijos įstatymo 21 straipsnio 3 dalies nuostatas „Reglamento (ES) 2019/947 18 straipsnio f) punkte nurodytą informaciją teikia LR susisiekimo ministro paskirtas juridinis asmuo, turintis atitinkamą oro navigacijos paslaugų teikėjo pažymėjimą“ t.y VĮ „Oro navigacija“, įmonė neneša atsakomybės už LTSA svetainėje skelbiamą informaciją.
  • Skraidymo ribojimo atvejai. Apribojimai skraidyti taikomi:
    • Valdomoje oro erdvėje - t.y. oro erdvėje, kur teikiamos skrydžių valdymo paslaugos (apribojimų tipas 1). Maksimalius leistinus aukščius bepiločių orlaivių specialiai veiklai valdomos oro erdvės dalyje nuo žemės paviršiaus rasite čia:
  • Vilniaus aerodromas (6,3 MB)

  • Kauno aerodromas (5,3 MB)

  • Palangos aerodromas (3,4 MB)

  • Šiaulių aerodromas (6,2 MB)

  • „Oro navigacijos“ nustatytoje rezervuojamojoje oro erdvėje, laikinai išskirtose ir specialiosiose sklandymo zonose jų aktyvavimo metu skraidyti neleidžiama;
  • Bendrosios aviacijos aerodromuose ir jų apylinkėse bepiločių orlaivių skrydžiai galimi tik tuo atveju, jei gautas minėtos zonos savininko atitinkamas raštiškas leidimas (apribojimų tipas 2). Bendrosios aviacijos  aerodromų sąrašą ir kontaktus rasite čia>>>>
  • Kariškių taikomi bepiločių orlaivių skrydžių ribojimai (apribojimų tipas 3). Juos galite apžvelgti čia>>>>
  • Įvairių renginių metu (apribojimų tipas 4).

Paraiškos skraidyti oro erdvės zonose, kuriose taikomi apribojimai.

2020 m. gegužės 13 d. Nr. V-574 "DĖL LIETUVOS KARIUOMENĖS VADO 2016 M. SAUSIO 18 D. ĮSAKYMO NR. V-70 „DĖL LEIDIMŲ ORLAIVIŲ SKRYDŽIAMS DRAUDŽIAMOSE ARBA RIBOJAMOSE ZONOSE IŠDAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO"

  • Jei norite naudoti bepiločius orlaivius oro erdvėje, kuriai taikomi 1 tipo apribojimai, užpildykite paraišką>>>> apie planuojamą BO specialiąją veiklą valdomojoje oro erdvėje ir siųskite el. paštu adresu amc@ans.lt;
  • Jei norite naudoti bepiločius orlaivius oro erdvėje, kuriai taikomi 2 tipo apribojimai, turite gauti šios zonos savininko leidimą;
  • Jei norite naudoti bepiločius orlaivius oro erdvėje, kuriai taikomi 3 tipo apribojimai, siųskite paraišką karinės teritorijos valdytojui. Karinių teritorijų valdytojų kontaktus galite rasti  KAM>>>> svetainėje (norėdami pamatyti kontaktus, padidinkite žemėlapį ir užveskite pele ant norimos teritorijos, kuriose taikomi apribojimai) arba eTAR>>>>


Turite klausimų?

Turite daugiau klausimų dėl oro erdvės valdymo? Kreipkitės į „Oro navigacijos" Oro eismo vadybos skyrių pasinaudodami klausimo forma>>>

Svarbios naujienos

  • „Oro navigacija“ planuoja įdiegti žemutinės oro erdvės valdymo įrankį. Įrankio tikslas – užtikrinti saugų naudojimąsi oro erdve iki 95 skrydžio lygio, arba žemiau nei 3 km visiems šios oro erdvės naudotojams.  Įrankis bus paprastas, informatyvus ir patogus naudotis. Visi žemutinės oro erdvės naudotojai (lėktuvų, sraigtasparnių, balionų, parasparnių, bepiločių orlaivių pilotai, specialios veiklos zonų naudotojai) naudodami šį įrankį galės pranešti apie savo skrydžius, gauti reikalingus patvirtinimus, matyti neskraidymo arba ribojamas skraidyti zonas,  oro erdvės naudotojai geriau matys vienas kitą. Šis įrankis suteiks informacijos atsakingoms valstybės institucijoms ir sudarys galimybes dronų ir kitiems oro erdvės naudotojams saugiai naudotis jiems išskirta Lietuvos oro erdvės dalimi. Planuojama, kad sistemos bandomoji versija Lietuvoje bus sukurta ir pradės veikti 2022-2023 m.


Teisės aktai, su kuriais rekomenduojame susipažinti

 

Naudingos nuorodos

 

 

 



Puslapis atnaujintas: 2021-05-17

Rekvizitai

VĮ  „Oro navigacija“
Balio Karvelio g. 25, LT-02184 Vilnius

Tel. +370 706 94 502 
El. paštas info@ans.lt



           

                    

                

                  

 

Įmonės kodas    210060460 
PVM mokėtojo kodas   LT100604610 

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių 
asmenų registre kodas 210060460