SE Oro Navigacija

Lėktuvų keliamo triukšmo vilniečiai girdės mažiau

Vilniaus oro uostas ir „Oro navigacija“ aktyviai dirba siekdami mažinti orlaivių keliamą triukšmą. Gruodžio mėnesį planuojama įdiegti dalį triukšmo mažinimui įgyvendinti skirtų priemonių, pavyzdžiui, įtvirtinti reikalavimą orlaiviams laikytis nustatyto išskridimo maršruto virš mažai apgyvendintų miesto teritorijų. Siekiama iki metų pabaigos sustiprinti triukšmo prevencijos sistemą, kad vilniečiai girdėtų dar mažiau lėktuvų keliamo triukšmo.

Planuojama, kad šiemet įsigalios reikalavimas, pagal kurį išskrendantys orlaiviai privalės laikytis nustatytų maršrutų, esančių virš mažiausiai apgyvendintų Vilniaus rajonų. Ateityje taip pat yra planų keisti vieną iš atvykimo maršrutų, besidriekiančių arčiausiai Vilniaus Antakalnio mikrorajono, arba apriboti jo naudojimąsi vakaro ir nakties metu. Šis maršrutas naudojamas tik 4 proc. leidimosi operacijų, juo nereguliariai skrenda orlaiviai su specifine įranga, taip pat jis naudojamas pilotų mokymo ir praktikos tikslais.

Vilniaus oro uoste šiuo metu taip pat intensyviai vyksta triukšmo monitoringo sistemos modernizavimo darbai. Nepertraukiamą triukšmo lygio matavimą oro uosto apylinkėse užtikrins naujos 4 stacionarios ir 2 mobilios stotys. Iki šiol veikusiai triukšmo monitoringo sistemai priklausė 1 mobili ir 4 stacionarios stotys. Pagal šių stočių surinktus matavimo duomenis yra rengiami triukšmo žemėlapiai. Jie suteikia informacijos apie triukšmo zonas, jų dydį ir jose gyvenančių žmonių skaičių. Atsižvelgus į duomenis bus galima teikti pasiūlymus orlaivių maršrutų keitimui, kad lėktuvus girdėtų kuo mažesnė dalis gyventojų.

Šiemet Vilniaus oro uoste pradėjo veikti keletas draudimų ir reikalavimų, skirtų efektyviau valdyti triukšmo lygius. Pavyzdžiui, draudžiama nakties metu orlaivius stabdyti padidinus pasipriešinimą orui, kadangi taip sukeliamas didelis triukšmas. Be to, naktį nebegalima vykdyti ir triukšmingų orlaivių variklių bandymų. Įsigaliojo dar vienas reikalavimas, pagal kurį lėktuvo pakilimo metu taikoma speciali sistema, vadinama „Triukšmą mažinančios procedūros kylant“ (ang. Noise Abatement Departure Procedures).

Vilniaus oro uoste „Oro navigacijos“ specialistai 2011 m. nustatė nuoseklaus leidimosi (angl. Continuous Descent Operations) procedūras. 2017 m. penktadaliui išskridimo maršrutų buvo nustatytos nuoseklaus aukštėjimo (angl. Continuous Climb Operations) procedūros. Jas taikant orlaivio žemėjimas arba aukštėjimas vyksta palaipsniui. Taip galima sumažinti triukšmo poveikio laiką ir intensyvumą. Planuojama, kad likusiems maršrutams procedūros bus įgyvendintos per ateinančius 2 metus.

Jau įdiegtos ir netrukus pradėsiančios veikti triukšmo mažinimo priemonės leis dar atidžiau stebėti ir valdyti triukšmo įvykius, analizuoti jų priežastis ir imtis priemonių, kad orlaivių keliamas triukšmas ateityje gyventojus trikdytų vis rečiau.

Grįžti

Rekvizitai

VĮ  „Oro navigacija“
Balio Karvelio g. 25, LT-02184 Vilnius

Tel. +370 706 94 502 
El. paštas info@ans.lt



           

                    

                

                  

 

Įmonės kodas    210060460 
PVM mokėtojo kodas   LT100604610 

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių 
asmenų registre kodas 210060460