Karjera

Karjera

 

Ieškome darbuotojų
 


KANDIDATUOTI IKI
2018-12-20

      Pilotas (-ė) operatorius (-ė)



 

TURI AMBICIJŲ, ENERGIJOS BEI IDĖJŲ?  NORI ĮGYTI PATIRTIES?  KVIEČIAME ATLIKTI PRAKTIKĄ:

 

Praktikos vieta

Praktikos laikas

Praktikos miestas

Pageidaujami bakalauro kursai

Pageidaujami magistro kursai

RYŠIŲ, NAVIGACIJOS IR STEBĖJIMO TARNYBA

2019 m. rugsėjo - spalio mėnesiai

Vilnius

3, 4

1, 2

SKRYDŽIŲ VALDYMO SISTEMŲ PRIEŽIŪROS SKYRIUS

2019 m. rugsėjo - lapkričio mėnesiai

Vilnius

3, 4

1, 2

PROJEKTŲ VALDYMO IR INOVACIJŲ VYSTYMO SKYRIUS

2019 m. liepos - rugpjūčio mėnesiai

Vilnius

3, 4

1, 2

STRATEGINĖS PLĖTROS IR TARPTAUTINIŲ PROGRAMŲ SKYRIUS

2019 m. liepos - rugpjūčio mėnesiai

Vilnius

2, 3

1, 2

ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMO SKYRIUS

2019 m. gegužės - birželio mėnesiai

ir

2019 m. spalio - lapkričio mėnesiai

Vilnius

1, 2, 3, 4, 5

1, 2

 

Siūlome:
• Galimybę įgyti vertingos praktinės patirties;
• Savarankišką praktiką arba praktiką pagal trišalę sutartį su universitetu/kolegija;
• Galimybę gauti atlygį.

Jei susidomėjote siūloma praktika ir atitinkate keliamus reikalavimus, savo CV prašome siųsti elektroniniu paštu cv@ans.lt, informuosime sėkmingai atrinktus kandidatus.


Kas yra oro navigacijos paslaugos?

Oro navigacijos paslaugos –  tai oro eismo vadybos paslaugos (jas sudaro oro eismo paslaugos, oro erdvės tvarkybos paslaugos, oro eismo skrydžių srautų vadybos paslaugos), Ryšių, navigacijos ir stebėjimo paslaugos, Oro navigacijos informacijos paslaugos bei Paieškos ir gelbėjimo koordinavimo paslaugos.

 

Paslaugos

Kaip jas teikia „Oro navigacija“

Oro eismo vadyba (OEV) -  tai visuma ore ir žemėje esančių priemonių, kurių reikia saugiam ir veiksmingam orlaivio judėjimui visais skrydžio etapais užtikrinti. OEV apima oro eismo paslaugas, oro eismo skrydžių srautų vadybos ir oro erdvės tvarkybos paslaugas. 

  • Oro eismo paslaugos – tai įspėjimo skelbimo paslaugos (informacijos apie orlaivį, kuriam reikalingos paieškos ir gelbėjimo paslaugos teikimas atitinkamoms organizacijoms), skrydžio informacijos paslaugos (konsultacijų ir informacijos teikimas skrydžių saugai bei veiksmingumui užtikrinti) ir skrydžių valdymo paslaugos (erdvės, prieigų ir aerodromo skrydžių valdymas).

Tranzitu ir didesniame nei 3 km aukštyje skrendantys lėktuvai aptarnaujami Regiono skrydžių valdymo centre. Viename iš keturių Lietuvos tarptautinių oro uostų besileidžiančius lėktuvus aptarnauja Vilniaus, Kauno, Palangos arba Šiaulių skrydžių valdymo centruose dirbantys skrydžių vadovai.

 

Regiono skrydžių valdymo centras

 

Vienu metu Regiono skrydžių valdymo centre dirba  1 pamainos viršininkas ir, priklausomai nuo skrydžių intensyvumo, 2 arba 3 skrydžių vadovai bei 1 arba 2 padėjėjai.  Skrydžių informacijos paslaugas teikia 1 operatorius.

Vienu metu paslaugas teikia mažiausiai 2, daugiausiai 5 skrydžių vadovai.

Pamainą nakties metu minimaliai sudaro 4 žmonės, ryte dirba mažiausiai 5, popiet – mažiausiai 6 žmonės.

Aerodromų skrydžių valdymo centrai

 

Vilniaus skrydžių valdymo centre vienu metu dienomis dirba po 4, naktimis - po 4 darbuotojus. Iš viso centre dirba 25 skrydžių vadovai.

 

Kauno skrydžių valdymo centre vienu metu dienomis  dirba 2 skrydžių vadovai, naktimis po 1 skrydžių vadovą. Iš viso centre dirba 10 skrydžių vadovų.

 

Palangos skrydžių valdymo centre vienu metu dirba dienomis 2 skrydžių vadovai, naktimis po 1 skrydžių vadovą. Iš viso centre dirba 8 skrydžių vadovai.

 

Šiaulių skrydžių valdymo centre vienu metu dienomis dirba 2 skrydžių vadovai, naktimis po 1 skrydžių vadovą. Iš viso centre dirba 9 skrydžių vadovai.

 

Dieninė ir naktinės skrydžių vadovo darbo pamainos tęsiasi po 12 valandų, rytinė – 7-10 valandų, vakarinė – 7 valandos.

 

Įdomu žinoti:

·         Skrydžių vadovais Lietuvoje ilgą laiką dirbo tik vyrai. Pirmąja moterimi skrydžių vadove Lietuvoje tapo Daiva Jakavickienė, ilgametė „Oro navigacijos“ darbuotoja, įmonėje dirbanti iki šiol. Nuo 2000 m. ji dirba Šiaulių skrydžių valdymo centre (SVC) skrydžių vadove. Nuo 2004 m. Daiva yra vyresnioji Šiaulių SVC skrydžių vadovė. Regiono skrydžių valdymo centre taip pat ilgą laiką dirbo tik vyrai. Pirmąja Regiono skrydžių valdymo centro skrydžių vadove moterimi tapo Lina Rudych. Tai įvyko 2004 m. Lina „Oro navigacijoje“ dirba iki šiol.

 

  • Oro erdvės tvarkybos paslaugų teikimo tikslas - maksimaliai panaudoti oro erdvę, suteikiant galimybę įvairių kategorijų oro erdvės naudotojams įvykdyti jų poreikius užtikrinančią veiklą

Už oro erdvės organizavimo paslaugų teikimą atsakingas „Oro navigacijos“ Oro eismo vadybos skyrius. Jis nustato oro eismo paslaugų maršrutus, oro eismo paslaugų erdves (valdomąją ir nevaldomąją), rajonus ir zonas bei šios erdvės klasių suteikimą, yra atsakingas už specialios veiklos oro erdvės (rezervuojamosios oro erdvės, laikinai išskirtų ir specialiųjų sklandymo zonų) nustatymą. Skyrius taiko lankstaus oro erdvės naudojimo procedūrą – oro erdvės naudotojai su skyriaus specialistais derina planuojamus skrydžius tam tikroje oro erdvėje.

 

  • Oro eismo srautų vadyba - tai veiklos priemonės, skirtos užtikrinti saugius, tvarkingus ir sparčius oro eismo srautus

 

Oro eismo srautų vadybos funkciją įmonėje atlieka Skrydžių srautų planavimo ir duomenų dorojimo skyrius. Jis vykdo operatyvų (24/7) stebėjimą siekiant nustatyti, ar oro erdvės paklausa atitinka oro erdvės pralaidumą, atlieka reikalingus skaičiavimus, įvertina gaunamą informaciją apie išskridimų užlaikymus bei pateikia ją oro erdvės naudotojams; esant poreikiui, taiko apribojimus, analizuoja Europos saugios oro navigacijos organizacijos „Eurocontrol“ duomenis dėl oro eismo srautų vadybos priemonių laikymosi.

Ryšių, navigacijos ir stebėjimo paslaugos

  • Ryšių paslaugos reikalingos aprūpinti skrydžių valdymui reikalingais „oras-žemė“ ir „žemė-žemė“ balso ir duomenų ryšiais;
  • Navigacijos paslaugos įgalina kiekvienoje skrydžio fazėje nustatyti orlaivio poziciją ir valdyti jo judėjimo trajektoriją;
  • Stebėjimo paslaugos įgalina aptikti lėktuvą ir pranešti jo buvimo vietą skrydžių vadovams, kurie savo ruožtu tarp lėktuvų užtikrina saugų intervalą.

Ryšių, navigacijos ir stebėjimo paslaugos teikiamos visame Vilniaus skrydžių informacijos regione. Šias paslaugas teikia Ryšių, navigacijos ir stebėjimo tarnyba.  Įmonėje naudojama navigacijos, stebėjimo ir ryšių įranga skirta užtikrinti saugius skrydžius. Ji atitinka tarptautinius civilinės aviacijos standartus. Įrangą prižiūri aukštos kvalifikacijos specialistai.

Oro navigacijos informacijos paslaugos 

Oro navigacijos informacijos paslaugos  - tai oro navigacijos informacijos rinkimas ir platinimas oro erdvės naudotojams

 

Už šių paslaugų teikimą atsakingas įmonės Oro navigacijos informacijos skyrius.  Jis renka ir platina naudotojams oro navigacijos informaciją. Oro navigacijos informacija teikiama bendrame oro navigacijos informacijos komplekte, kurį sudaro oro navigacijos informacinis rinkinys (AIP), AIP (AIP AMDT) pataisos, AIP (AIP SUP) papildymai, NOTAM ir Priešskrydinės informacijos biuleteniai (PIB), Oro navigacijos informacijos aplinkraščiai (AIC), patikrinimo sąrašai ir suvestinės. Skyriaus parengta oro navigacijos informacija naudojasi įvairūs Lietuvos oro erdvės dalyviai – orlaivių pilotai, skrydžių vadovai, oro bendrovių atstovai ir kiti oro erdvės dalyviai.

Paieškos ir gelbėjimo koordinavimo paslaugos

Paieškos ir gelbėjimo koordinavimo paslaugos - darbų, įvykus orlaivio ar laivo avarijai, organizavimas ir koordinavimas. 

 

„Oro navigacijos“ Aeronautikos paieškos ir gelbėjimo koordinacinis centras paslaugas teikia visą parą. Centras gauna informaciją iš avariją ar nelaimę patyrusių orlaivių ar laivų, iš Regiono skrydžių valdymo centro, Norvegijoje esančios tarptautinės COSPAS-SARSAT palydovinio ryšio sistemos, taip pat kitų juridinių bei fizinių asmenų.

Pagal iš anksto suderintą ryšio schemą centras apie įvykusią avariją informuoja kitas Lietuvos Respublikoje veikiančias paieškos ir gelbėjimo tarnybas.

Pagal tarptautinę teisę, jeigu orlaivio ar laivo avarija įvyksta pasienio ruože, kaimyninės šalys įsipareigoja padėti viena kitai. Kaimyninių valstybių koordinacinių centrų prašymu jos siunčia paieškos ir gelbėjimo pajėgas bei techniką.

Lietuvoje didelis dėmesys skiriamas bendradarbiavimui su Lietuvos kariuomene, todėl vykdoma daug bendrų veiklų dirbant kartu su kariškiais.

 

 

„Oro navigacija“ reguliariai ieško įvairių specialistų. Nors šiuo metu konkrečių darbo pasiūlymų neturime, pateikiame informaciją apie specifinius reikalavimus konkrečioms darbo pozicijoms. Informacija apie ieškomus darbuotojus skelbiama  „Karjeros“ skiltyje:

https://www.oronavigacija.lt/lt/karjera/

 

Pozicija

Minimalūs reikalavimai

Kaip kandidatuoti

Skrydžių vadovas (aerodromo, prieigų ir erdvės). 
Aerodromo skrydžių vadovai iš skrydžių valdymo bokšto skrydžius valdo konkrečiame oro uoste. Prieigų skrydžių vadovai valdo atvykstančių ir išvykstančių lėktuvų skrydžius aplink konkretų oro uostą. Erdvės skrydžių vadovai valdo daugiausia tranzitu per šalį skrendančių orlaivių eismą, taip pat atskrendančius ir išskrendančius į/iš Lietuvos oro uostus 

Pirmiausiai reikalingas Vilniaus Gedimino Technikos Universiteto Antano Gustaičio Aviacijos Instituto (VGTU AGAI) inžinerijos mokslų magistro laipsnis, gaunamas baigiant AGAI skrydžių valdymo vientisąsias studijas (studijų trukmė - 5 metai).

Pagal skrydžių valdymo vientisųjų studijų programą parengti aviacijos specialistai ne tik įgyja aeronautikos inžinerijos magistro laipsnį, bet ir turi galimybę įgyti skrydžių vadovo mokinio licenciją.


Pagal šią studijų programą rengiami visos Europos darbo rinkai tinkantys specialistai. Stojant į šią programą privalu turėti III klasės sveikatos pažymėjimą, išlaikyti profesinio tinkamumo testą.

 

Naujiena! Nuo 2019 m. rugsėjo mėnesio skrydžio vadovo specialybę bus galima įgyti „Oro navigacijos“ Kompetencijų centre (VGTU AGAI magistro diplomas nebūtinas).

Kandidatas į skrydžių vadovus turi pateikti šiuos dokumentus: prašymą priimti į darbą, ne žemesnį kaip 4 ELPAC anglų kalbos lygį liudijantį dokumentą, skrydžių vadovo mokinio licenciją ir aukštojo mokslo baigimo diplomą.

Atrinkti ir saugumo patikrą praėję kandidatai turi baigti tarpinius mokymus „Oro navigacijos“ Kompetencijų centre. Vėliau mokymas tęsiamas darbo vietoje.

Sėkmingai baigus visus išvardintus mokymus skrydžių vadovas savarankiškai pradeda dirbti.

 

Ryšių, navigacijos ir stebėjimo tarnybos darbuotojas

Technikas turi turėti aukštesnįjį techninį išsilavinimą (pageidautina - elektronikos srityje), inžinierius – aukštąjį techninį išsilavinimą (pageidautina - elektronikos srityje).

Įsidarbinimo procesas šioms pozicijoms yra toks:

·   Paskelbus atranką, kandidatas siunčia gyvenimo aprašymą ir motyvacinį laišką elektroniniu paštu cv@ans.lt; Kandidatas turi atitikti nustatytus reikalavimus;

·   Įmonė vykdo atranką pagal įmonėje nustatytą tvarką;

·   Atrinkti ir saugumo patikrą praėję kandidatai pradeda dirbti.

 

Oro eismo srautų valdymo specialistas

Šio skyriaus specialistas turi turėti aukštąjį aviacinį išsilavinimą.

Aeronautikos paieškos ir gelbėjimo koordinacinio centro koordinatorius

Šio centro koordinatorius turi turėti aukštąjį aviacinį išsilavinimą.

ONI skyriaus darbuotojas

Šio skyriaus darbuotojas turi turėti aukštąjį aeronautikos inžinerijos krypties išsilavinimą.

Oro eismo vadybos skyriaus vadybininkas

Šio skyriaus darbuotojas turi turėti aukštąjį aeronautikos inžinerijos krypties išsilavinimą ir ne mažesnį kaip 5 metų skrydžių vadovo darbo stažą.

 

 

 



Puslapis atnaujintas: 2018-11-29

Rekvizitai

 

 


 

 

Rodūnios kelias 2, LT-02188 Vilnius 
Tel. +370 706 94 502, 
Faks. +370 706 94 522 
El. paštas info@ans.lt

 

    

Įmonės kodas - 210060460 
PVM mokėtojo kodas - LT100604610 
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių 
asmenų registre kodas 210060460